Zapytanie ofertowe w ramach projektu "Wdrożenie nowego modelu biznesowego przedsiębiorstwa celem wejścia na nowe zagraniczne rynki zbytu"
Pabianice, dnia 23.06.2017 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
W RAMACH PROJEKTU „WDROŻENIE NOWEGO MODELU BIZNESOWEGO PRZEDSIĘBIORSTWA CELEM WEJŚCIA NA NOWE ZAGRANICZNE RYNKI ZBYTU” PLANOWANEGO DO REALIZACJI W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO NA LATA 2014– 2020
OŚ PRIORYTETOWA II: INNOWACYJNA I KONKURENCYJNA GOSPODARKA
DZIAŁANIE: II.2: INTERNACJONALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
PODDZIAŁANIE: II.2.1: MODELE BIZNESOWE MŚP
Zamówienie udzielane będzie w trybie postępowania ofertowego. Zapytanie ofertowe prowadzone jest zgodnie z Wytycznymi Programowymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 (EFRR) oraz Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
Dane Zamawiającego:
„CERTOOLS" Spółka Jawna Piotr Czekalski, Krzysztof Hanke ul. Wspólna 23 B, 95-200 Pabianice NIP 7310004579 REGON 470550334
Szczegóły dotyczące zamówienia - opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zakup usługi doradczej prowadzącej do opracowania optymalnej koncepcji finansowania, wskazującej potencjalne źródła finansowania wraz z ich rekomendacją (1 szt.)
Kierując się chęcią zapewnienia odpowiedniego poziomu merytorycznego i efektywności zaplanowanych działań zmierzających do internacjonalizacji przedsiębiorstwa w fazie operacyjnej, dbając jednocześnie o możliwość zastosowania tychże działań w praktyce gospodarczej oraz trwały rozwój firmy poza granicami kraju, Zamawiający zaplanował poniesienie wydatków na zakup od zewnętrznej firmy usługi doradczej prowadzącej do opracowania optymalnej koncepcji finansowania, wskazującej potencjalne źródła finansowania wraz z ich rekomendacją.
Usługa ta będzie obejmować co najmniej:
- identyfikację dostępnych aktualnych narzędzi i źródeł finansowania* wspierających działalność eksportową dla przedsiębiorstwa – mającego siedzibę na terytorium RP;
- rekomendację przynajmniej trzech narzędzi wspierających działalność eksportową, które dają najlepsze przesłanki do wdrożenia przez CERTOOLS, biorąc pod uwagę branżę, skalę oraz charakter prowadzonej działalności;
- opracowanie powinno wskazywać optymalne rozwiązania dla rozwoju eksportu na co najmniej dwóch rynkach zagranicznych wskazanych przez CERTOOLS;
- wykonanie analizy finansowej metodą DCF w przynajmniej dwóch wariantach inwestycyjnych (dopasowanych do skali działalności oraz możliwości finansowo-ekonomicznych przedsiębiorcy) ukierunkowanych na optymalizację korzyści z intensyfikacji działalności eksportowej;
- wykonane analizy i rekomendacje powinny obejmować przynajmniej pięcioletni prognozowany okres;
1
- wyniki i wnioski z analizy powinny przekładać się na wskazanie/rekomendowanie przynajmniej dwóch alternatywnych rozwiązań w odniesieniu do źródeł finansowania działalności firmy w zakresie intensyfikacji zamierzonych działań eksportowych.
*W ramach wskazania potencjalnych narzędzi wspierających działalność eksportową i identyfikacji dostępnych źródeł finansowania, na podstawie analizy uwarunkowań, przeprowadzane powinno zostać szczegółowe rozpoznanie wybranych instrumentów na dany rynek zagraniczny. W procesie identyfikacji uwzględniane powinny zostać zarówno instrumenty oferowane przez podmioty komercyjne (banki, zakłady ubezpieczeń itp.), jak również instytucje publiczne. Opracowanie powinno zawierać także charakterystykę każdego ze zidentyfikowanych instrumentów, mając na celu przybliżenie mechanizmów ich funkcjonowania.
Kod CPV usługi: 72221000-0 Usługi doradcze w zakresie analizy biznesowej
Termin i warunki realizacji usługi
Ostateczny termin realizacji zamówienia to 31.12.2018 r.
Oferent powinien uwzględnić, iż za termin realizacji zamówienia uznaje się datę zaakceptowania przez Zamawiającego opracowania sporządzonego przez Usługodawcę. Zamawiający zastrzega sobie każdorazowo termin 3 dni roboczych na analizę otrzymanego opracowania.
Dostawa przedmiotu zamówienia w postaci opracowania w liczbie co najmniej 2 (słownie: dwóch) egzemplarzy oraz w wersji elektronicznej sporządzonego przez Usługodawcę ma nastąpić na adres siedziby Zamawiającego tj. „CERTOOLS" Spółka Jawna Piotr Czekalski, Krzysztof Hanke, ul. Wspólna 23 B, 95-200 Pabianice.
Kryteria i sposób oceny oferty
Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania – 100 pkt.
Brak informacji w danym kryterium punktowym oznaczać będzie przyznanie 0 punktów w tymże kryterium Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą liczbę punktów przyznanych w ramach ustalonego kryterium
Lp. |
Kryterium |
Punktacja |
Sposób przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny |
|
oceny oferty |
i waga |
oferty |
|
|
|
|
1 |
Cena |
Punktacja: |
Oferent podający najniższą cenę (w PLN) uzyska największą liczbę punktów |
|
|
od 0 do 100 |
w tym kryterium. |
|
|
pkt. |
Porównanie nastąpi w sposób polegający na obliczeniu stosunku ceny w |
|
|
|
ofercie z najniższą ceną do ceny badanej oferty. Ilość punktów |
|
|
Waga: |
przyznawanych poszczególnym ofertom nastąpi w wyniku przemnożenia |
|
|
100% |
otrzymanego ilorazu przez 100. |
|
|
|
K cena = (C min / C bof) x 100 |
|
|
|
C min - cena w ofercie z najniższą ceną, |
|
|
|
C bof - ceny badanej oferty |
|
|
|
W przypadku podania wartości ofert w walucie obcej, wartość zamówienia |
|
|
|
będzie przeliczana na złotówki według średniego kursu NBP z dnia otwarcia |
|
|
|
ofert. |
|
|
|
Maksymalna ilość punktów dla tego kryterium:100. |
|
|
|
|
Termin, miejsce i sposób składania ofert
- Ostateczny termin składania ofert: 03.07.2017 r., godz. 15.00
2
- Oferty należy składać osobiście, bądź listownie do siedziby firmy mieszczącej się pod następującym adresem: „CERTOOLS" Spółka Jawna Piotr Czekalski, Krzysztof Hanke, ul. Wspólna 23 B, 95-200 Pabianice
- Oferta powinna zawierać:
a) nazwę oferenta oraz jego dane teleadresowe (adres, dane kontaktowe, itp.);
b) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w nawiązaniu do specyfikacji zawartej w zapytaniu ofertowym;
c) termin realizacji zamówienia;
d) cenę (wartości netto oraz brutto);
e) termin ważności oferty (nie krótszy niż 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert).
f) oferta musi zostać podpisana przez osobę/osoby upoważnione do reprezentacji Oferenta zgodnie ze sposobem reprezentacji wynikającym z dokumentu rejestrowego lub udzielonego pełnomocnictwa.
- Osoba do kontaktu w ramach zamówienia: Lidia Hanke, tel. 515 172 688, e-mail: lidia.hanke@certools.pl
Warunki udziału w postępowaniu
- udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1) w celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie będzie mogło zostać udzielone podmiotom powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli,
- Oferty, które wpłyną do Zamawiającego po upływie terminu na składanie ofert nie będą rozpatrywane,
- Poprzez złożenie oferty Oferent wyraża zgodę na podanie do wiadomości pozostałych Oferentów szczegółów oferty,
- W przypadku składania ofert na inne równoległe zamówienia udzielane w trybie postępowania ofertowego, prosimy o składanie oddzielnych ofert do każdego z zamówień,
- Składanie ofert wariantowych względem przedmiotu zamówienia jest niedopuszczalne,
- W przypadku wątpliwości związanych z zawartością oferty Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania Oferenta do złożenia wyjaśnień lub uzupełnienia oferty. W takiej sytuacji Oferent zobowiązany jest do jednokrotnego złożenia wyjaśnień lub uzupełnienia oferty w formie przewidzianej jak dla złożenia oferty w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od zgłoszenia wątpliwości przez Zamawiającego. W sytuacji nie złożenia wyjaśnień lub nie uzupełnienia oferty w wymaganej formie lub terminie lub w sytuacji niewyczerpującego złożenia wyjaśnień lub uzupełnienia oferty Zamawiający ma prawo odrzucić taką ofertę,
- W okresie trwania postępowania niedopuszczalne jest prowadzenie negocjacji pomiędzy Zamawiającym, a Oferentem,
- Oferentowi, którego oferta nie zostanie wybrana, w szczególności w przypadku niespełnienia kryteriów wyboru, nieuzyskania wymaganej liczby punktów, zmiany warunków udzielenia zamówienia, anulowania postępowania/zamówienia lub niezawarcia umowy nie przysługują żadne roszczenia wobec Zamawiającego,
3
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków udzielenia zamówienia oraz do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny,
- Przez złożenie oferty Oferent akceptuje udział w postępowaniu na powyższych warunkach i zasadach.
Warunki zmiany umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia
- Zamawiający dopuści zmianę umowy z następujących powodów:
a) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia, proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę,
b) okoliczności siły wyższej,
c) zmian powszechnie obowiązujących regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy,
d) otrzymania decyzji jednostki finansującej przedmiotowe zamówienie zawierającej zmiany zakresu zadań, terminów realizacji, czy też ustalającej dodatkowe postanowienia, do których wykonania Zamawiający zostanie zobowiązany,
e) ustawowej zmiany stawki podatku VAT - Strony dostosują wskazaną w umowie stawkę do obowiązujących przepisów prawa i odpowiednio podwyższą lub obniżą wynagrodzenie brutto, kwota netto pozostanie stalą.
- Wykonawca może żądać przedłużenia terminu umownego, jeżeli niedotrzymanie pierwotnego terminu było wynikiem przyczyn zależnych od Zamawiającego lub okoliczności, których nie można było przewidzieć.